Sabtu, 22 Mei 2010

Kertu Episod 1



Melihat anak-anak yang semakin membesar (tapi tak besar-besar size diaorang), terasa usia makin merangkak senja. Melihat dicermin, mmm....kedutan di mata mula terlipat macam kertas yang dilipat-lipat ala jadi kipas gitu. Sesekali bila membelek muka dicermin yang tak berapa nak ajaib tu...aduhhhh....tak perlu diselak, kaler rambut pun dah bertukar, 40% lak tu...huhuhu
Teringat pula ada la satu hari tu. Baru berkenalan dengan bos (U48) yang baru transfer kat tempat keje aku sekarang ni. Dari air mukanya, aku agak mesti dalam lingkungan pertengahan 40an kot. Sekali, aku terpandang kat pas keje dia....alamak, sebayalah. Balik umah terus aku belek muka. Aduh, macamana la pulak pandangan orang pada aku yek. Terserlah ke 'ketuaan' di muka aku????...mmmm...tak kot...ceh, sesekali perasan.

pinjam gambo google

Teringat juga satu hari tu, masa aku ngan kengkawan menemuramah seorang mamat bangla merangkap cleaner Radicare. Umur baru 22thn. Ayat dia yang buat aku & the geng terkedu, " saya mother 35" (mak saya umur 35thn)...weh, sebaya jugak...ngan mak dia la..mmmmm, kalo dia 22, mak dia kawin umur berapa la yek. Anak sulung aku pun, baru 9thn.
Apa-apa pun, biarlah tua. Kelapa makin tua, makin pekat santannya, kan...Biar jadi tua sedar diri, dari jadi tua tak sedar-sedar diri, kan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan