Selasa, 1 Mac 2011

Hubby's birthday

Sudah agak lama juga aku tidak meng'update' blog ini. Bukan tiada cerita yang nak dikongsikan, cuma ketiadaan masa untuk menaip patah-patah ayat untuk bercerita. Baru je nak tulis tajuk, mulut pun mula la menguap2. Kalo time segar sikit, anak yang kecik lak ngacau. Nak menaip pun tak concentrate. Tak pasal2 tertaip ayat yang aku marah2 kat dia. Hilang 'keibu mithalian' aku nanti (hehehe...abih la kena marah dek sasterawan negara, ayat aku ni kang).

inilah wajah lelaki yg berjaya memiliki hati aku

Hmm....hari ni, 1hb Mac 2011. My hubby's birthday. Hari jadi yang ke 40thn. Cepatnya masa berlalu, kan. Sudah tua lakiku... no wonder la rambutnya sudah bertukar kaler.... hehehe....(kepada suamiku tersayang, ya...ampunnnn).
Tahun ni merupakan tahun ketiga aku tak dapat meraikan hari jadinya, bersama. Maklum ajelah, dia jauh diperantauan... bermakna tahun ketiga la aku tidak menghadiahkan dia apa2 melainkan doa semoga dia sentiasa dilindungi Allah.
Walaupun begitu, aku tetap akan meraikannya dengan anak2. Beli sebiji kek ( ye la... takkan nak beli 20biji lak..), rakam anak2 nyanyi lagu hepi besdei tu dan send video anak2 tu kat dia.

hadiah dari puteri tersayang

Gambar kat atas tu, gambar kad yang ditulis oleh puteri tunggal aku. Kalo baca, usahkan korang... aku pun tak paham. Tapi dia ada terangkan kat aku, ada pari2 hantar kotak hadiah untuk ayah. Lepas tu ayah tanya, apa dia isi kandungan dalam kotak tu. Pastu pari2 jawab, "keluarga". Ayah pun bersedih (aku rasa dia maksudkan 'terharu' kot). Walaupun bahasa anak aku nih agak tunggang langgang sikit, tapi jauh disudut hati, aku bangga sebab dia punya daya imaginasi dan penterjemahan dia terhadap sesuatu cerita agak kreatif. Betul kata orang, mana tak tumpahnya kuah kalo tak ke nasi, kan.... orang kata la... bukan aku kata.... ;-)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan