Rabu, 9 Mac 2011

update blog

As Salam.

Tahun 2011 ni, semakin lama semakin jarang aku meng'update' blog ni. Macam yang aku maklumkan sebelum ni, bukan takde idea, bukan juga takde cerita nak dikongsikan cuma masa lapang yg aku ada tu , amat2lah ciput. Yang ciput tu la, aku gunakan untuk rehat2kan diri. Paling kerap pun sekadar meng'update' status fb jer. Itupun sebab boleh bukak fb kat hanset. Lagipun meng'update' status fb tak sepanjang cite meng'update' blog, kan... err...takkan nak update guna hanset lak... acer giler nak taip panjang2 kat skrin yg kecik tuh..!

Tahun ni aku rasa penat la sikit berbanding tahun lepas, pasal tahun ni anak aku sorang sesi pagi, dan sorang sesi petang. Yang sesi pagi tu kang, pas balik sekolah dah nak terkejar lak nganto dia pi tuisyen. Kalo takde tuisyen kang, ada lak ko-kurikulum kat sekolah. Kelab itu la, kelab ini la. Persatuan itu, persatuan ini. Iskh..... ngalahkan bini2 menteri la pulak. Kadang2 tu terpaksa ngulor la jap nak nganto anak sana sini. Nak ambik cuti, tak berbaloi la setakat nak kuar dalam 15minit tu. Lainlah kalo diorang kasi cuti rehat 200 hari setahun (boleh gitu...hehehe). Yang menjadikan lama sikit tu, bkn pe.. bila nak cari parking semula kat spital tu. Kompem kena tawaf 2,3 kali baru dapat semula tempat parking. Kalo rasuah tu tak dosa, nak gak aku rasuah pak guard yg jaga parking, tolong standby kan satu lot parking untuk aku...;p
Anak2 pun dah pandai, balik sekolah, jejak je kaki kat dalam rumah....diorang siap dah hafal dialog wajib aku setiap hari. "bawak beg masuk terus dalam rumah, pegi mandi. Pastu makan. Pas makan buat homework. Kul 9 tido!"......(sambil kedua tangan berada di pinggang macam mak mertua Kasim Selamat tu) kekadang tu, aku belum habis cakap lagi, diorang dah tolong complete kan ayat aku tu... bagus punya anak (at least aku tau yg diorang beri perhatian apa ibu dia cakap, kan... hehehe)
Masa diorang buat homework tu, aku lak buat aku punya housework. Sesekali dok jeling ke skrin komputer tu. Tengok kot2 ada pesanan penaja. Abis aku punya housework, baru aku ngadap desktop. Kebetulan lak desktop dok bersebelahan dengan meja study anak2. Kekadang bila idea datang mencurah-curah, acer baru jari jemari aku nak menari rap kat keyboard pc tu.. anak aku datang tunjuk buku... "ibu, macamana nak buat ni? ...ibu, betul tak buat cam gini? ..ibu, macamana nak kira ni? ...bla..bla..bla.." terus terbantut la apa yang aku nak taip pada asal tadi.


2 ulasan:

  1. salam...
    macam tu la lumrah idup ngan anak-anak...apapun appy selalu hendaknya

    BalasPadam
  2. ahaa..letih yer ibu kena uruskan anak2 seorg diri...apa2 pun sabar tentu besar pahala dan ganjaran dari Allah..

    BalasPadam