Isnin, 5 September 2011

Cerita Aidilfitri 2011

Hari ni dah masuk seminggu umat islam merayakan Aidilfitri. Rasanya masih belum terlewat untuk aku mengucapkan salam Aidilfitri kepada pembaca2 yang sudi singgah di laman blog aku yang tak semegah ni. Mohon ampun dan maaf andaikata ada 'terhancur' bahasa yang aku guna di laman ini, almaklum saja lah...  macam lirik dalam satu lagu zaman rock kapak tu..."aku bukanlah sasterawan negara, aku hanya manusia biasa, menulis sekadar untuk meluah rasa jiwa"... cewahhhh....
Hmm...takde apa pun yang menarik Aidilfitri tahun ni. Terkadang tak rasa macam raya, rasa macam seperti hari-hari biasa. Bezanya cuma aku tak gi keja. Selalunya selepas solat pagi raya, akan kedengaran suara2 si cilik bertalu2 memberi salam sambil mengulang ayat yang sama...."kami datang nak raya".... tapi tahun ni suara2 tu tak kedengaran. Mungkin si cilik dah tak jadi si cilik lagi. Mungkin diorang dah makin membesar dan makin membesar juga rasa segan untuk berkunjung ke rumah2 orang yang tak dikenali....atau mungkin juga si cilik sayang untuk meninggalkan cite2 katun yang dijamukan oleh syarikat2 tv sebagai santapan utama pagi raya.... ( err....anak2 aku pun sama daaa...).
Usahkan kata bebudak, aku sendiri pun tak jalan kemana-mana. Apatah lagi bila sang suami takde bersama. Berat hati nak jalan beraya rumah kengkawan.... Bukan apa, terkadang aku rimas dengan soklan2 yang aku tak boleh nak jawab. Soklan yang sama, cuma mulut yang bertanya je yang lain2. Sengih je la walau hati di dalam bak kata Ct Nurhaliza..."biarlah rahsia".. ye tak...
Rasa 'boring' nya aku di cuti2 raya ni hampir ke tahap gaban... keja aku tak lain tak bukan...makan2 tdo, tdo2 makan.... aiyooo, makin terkumpul lah segala macam kolestrol. Dah hampir jadi spesis Garfield...


.iskh...iskh...iskh...Silap2 masuk keja sok, member dah tak cam. Bukan setakat uniform je tak muat, takut nanti pintu kat farmasi pun tak boleh nak lalu........
Apapun, 'keboringan' aku terubat jua bila ada juga sahabat2 lama yang sudi jugak berkunjung bertemu aku dipenghujung cuti raya aku tahun ni. Aku rasa ralat sangat sebab tak dapat jamu diorang dengan juadah2 yang sepatutnya. Yang benarnya, aku sendiri tak sangka yang mereka2 akan datang beraya sebab tu aku tak ready apa2 pun. Sian diorang, dah la datang waktu tengahari...tuan rumah cuma hidang kuih raya je...huhuhu Harap2 di tahun2 mendatang, diorang tak serik datang beraya lagi..... ;-)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan