Khamis, 8 September 2011

Biskut raya

Banyak betul biskut raya kat atas meja packing a.k.a meja 'murai.com' ( hehehe.. ) kat tempat aku kerja hari ni. It's means, makin banyak juga la gula yang mula berumah dalam badan aku ni. Mana tahan tengok biskut2 yang beraneka kaler, bentuk & rasa tu. Member2 lain buat senaman muka dengan mulut tak renti2 mengunyap, dengan mengeluarkan dialog..." weh, sedap la kuih ni, rugi kalo tak rase"....takkan aku nak tengok saje....kan... Bak kata ayat yang last tu....."rugi kalo tak rase".... iskh, iskh...aku nak untung juga, tak mau rugi2 ni.
Majoriti biskut2 raya aku tahun ni, seme main tunjuk2 je.....pastu kuar duit & bayar. Makin tua ni ( ala, tua dah ker? ), makin malas nak menguli tepung apatah lagi bila sensorang je kat dapur tu. Actually, uli tepung tu tak kisah sangat tapi yang tak gemar nak menunggu biskut2 tu dibakar. 20 minit pun, takkan nak duduk je ngadap oven tu. Tapi kang kalau tak tunggu depan oven tu, silap2 kang banyak hangus dari yang elok. Maklum aje la, beli oven 'cap ayam' jer... huhuhu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan