Ahad, 5 Februari 2012

Salam Maulidurasul 2012


RASULULLAH SAW bersabda yang bermaksud : " Malaikat Jibril, Mikail, Israfil dan Izrail berkata kepadaku....

Berkata Jibrail, " Wahai Rasulullah, sesiapa yang membaca selawat ke atasmu setiap hari sebanyak 10 kali, maka akan aku bimbang tangannya dan membawa dia melintasi Titian seperti kilat yang menyambar."

Berkata pula Mikail, " Mereka yang berselawat ke atas kamu akan aku beri mereka minum dari telagamu."

Berkata pula Israfil. " Mereka yang berselawat kepadamu, akan aku sujud kepada Allah dan aku tidak akan mengangkat kepalaku sehingga Allah mengampuni orang itu."

Malaikat Izrail pula berkata, " Mereka yang berselawat ke atasmu, akan aku cabut roh mereka itu dengan selembut-lembutnya seperti aku mencabut roh anbiya."

Rasulullah saw jua bersabda, " Sesiapa berselawat atasku sekali, maka Allah akan membalasnya dengan sepuluh kali selawat."


Tiada ulasan:

Catat Ulasan