Rabu, 15 Julai 2015

..dah nak raya..

hmm... pejam celik dah hampir ke penghujung dah Ramadhan ini tahun. Lagi dua hari kot nak ghaye (masa entri ni aku publish la). Keluar rumah nak gi keje pagi tadi pun tengok jalanraya dah lengang. Sunyi pulak. Alhamdulillah, kurang bau asap kete... Aku rasa hari ni, kete2 tu dah start beratur kat lebuhraya... pantai timur khususnye. Yelah, yang duduk kat sekitar kuantan ni rata2nya ramai orang belah2 pantai timur. Ganu Kelate.  Mungkin ada jugak yg masih lagi sibuk bersopink kat bandar, biasalah... dihujung2 Ramadan ni, lagi banyak 'sale' adanya. .Rege penghabiskan stok kata dorang tapi... yang benornya rege penghabiskan isi dompet. Sopink tu beringat sikit ye, jangan sampai lepas raya terpaksa ikat perut tunggu gaji. Mesti ada ibu2 kat rumah baru nak packing kain baju untuk gerak balik kampung esok... check betul2, jangan ada yg tertinggal.... terutama 'duit ghaye' untuk anak penakan.... hehehehe

Aku?... masih menghabiskan sisa2 hidup berkhidmat untuk masyarakat kat klinik ni. Termenung situ, termenung sana. Dekat2 raya ni tetiba kurang lak khidmat diperlukan. Rakyat jelata dah balik kampung barangkali, nak2 pulak sekolah dah start cuti. Terasa lambatnya lusa.... tak sabor nak start cuti2 malaysia. Tak sabor nak jumpa adik-beradik. Tak sabor nak bergelak tawa ngan dorang. Tak sabor nak makan ramai2 ngan dorang. Tak sabor nak makan biskut semperit 'melting in my mouth' yang aku kirim kat adik ipar aku yang duk KL tu....(kompem abisla diet aku sebulan)... hehehe. Yelah, besenye time raya je la dapat kumpul semua adik-beradik. Korang pun sama, kan...

hmm.... yang pasti tahun ni tahun ke 5 kitorang beraya tanpa 'dia'... tahun ke 6 kitorang tak merasa airtangan 'dia' di pagi raya. Rindu..... sangattttt..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan