Selasa, 8 Jun 2010

Bil

Pagi tadi keluar ke bandar, nak settle bil-bil kat rumah. Lambat bayor kang, potong lak. Tak pasal-pasal nanti bergolap rumah den...takpun nak melepaskan hajat kat bilik termenung pun mikir dua tiga kali pasal air pun kena potong, haru...
Sebut pasal bil ni, aku rasa sedikit heran la, apsal bil JBA masih tinggi sedangkan aku dah buat salur baru. Bulan lepas kena caj RM71, sama nilai ngan setengah tahun punya bil air. Ingatkan ade la mane2 tempat yg bocor, panggil tukang paip. So dah ganti salur paip yang baru. Tup2, semalam dapat lagi bil. Mak ai...kali ni lagi banyak. Tambah lagi RM15 dari nilai bulan lepas. Huh...ngalahkan bukak kedai dobi lak. Heran bin ajaib.
Satu hal lagi, bil broadband celcom. Kata petugas kat pejabat pos tu, dah kuar arahan yang bil celcom broadband kena bayar kat Celcom Centre. Bengang tul. Dah 5 kali tawaf kat area tu tapi still tak dapat parking. Last2, patah balik gi Kuantan Parade. Kat situ ada satu kedai yang boleh bayar bil celcom. Try la tanya kat awek yg keja situ, boleh tak nak bayar bil broadband kat situ, dia kata boleh. Iskh...iskh...hangin lak aku rasa kat petugas pejabat pos tadi tu. Dah dia cakap Celcom Centre, so aku gi lah kat main office kat sebelah Kamdar tu. Memang tau dah kat area tu, bercinta sikit nak cari parking. Kalo dia cakap terang2 takde la aku nak ngabiskan minyak keta dok cari parking tak dapat2 tadi tuh. Mengong.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan