Sabtu, 12 Jun 2010

Lipat Kain

Add Image
adusss....balik keje, baru je masuk rumah mata terpandang kain baju yang makin membukit atas sofa tu. Lambat betul hati nak tergerak tuk mulakan operasi opps lipat. Ace baru je nak mula, mulut pun menguap tah yang keberapa kali dah. Heran betul.
Agaknya ada tak mesin lipat kain dijual kat kedai barang-barang elektronik tu yek? Kalau ada, teringin gak aku beli satu. Rata-rata bila aku tanya kengkawan pompuan kat tempat aku cari makan tu (HTAA), majoriti akan jawab benda yang sama...."keje paling malas nak buat ialah lipat kain".. Rupanya bukan aku sorang saja dalam dunia ni punya masalah kemalasan melipat kain tu. Kemalasan tahap gaban aku akan lentur jugak bilamana pagi-pagi kalut cari baju nak pakai, semua masih tersadai atas sofa @ bakul-bakul besar yang ada dua tiga bijik kat rumah aku tuh, jenuh pulak nak 'menggali'....rugi masa.
Setelah hampir 3 jam, berhempas pulas melipat kain...at last, siap jugak. Macam biasalah, suruh anak-anak simpan kain baju dah siap aku lipat tu. Aku dah tak leh nak bangun sebab kaki kebas pasal duk bersila lama sangat. Seperkara lagi yang buat aku rasa baran sangat, bila nyuruh anak-anak ambik kain baju masing-masing dan simpan. Aduhh....diorang boleh campak je kain baju yang dah lipat tu dalam lemari macam diorang campak kain baju kotor dalam mesin basuh. Nak nangis aku tengok. Takde maknanya aku duk 2,3 jam menyudahkan perkerjaan yang aku kureng gemar tu, tak berbaloi kebas kakiku, huhuhu....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan