Jumaat, 30 Julai 2010

Cite makan...



Hari ni tak wat 'lunch call', so tak dapat nak balik awal. Selalunya aku kontrak wat 'lunch call' tapi hari ni demi kengkawan tersayang yang ngajak neman shopping tengahari tadi (al- maklum le, waktu rehat Jumaat kan panjang...), aku batalkan niat nak mintak keje tengahari tadi. Mulanya niat neman jer....alih-alih, tergoda gak dengan baju & tudung kat kedai diorang pegi tu. Ala bukan banyak pun beli....cukup 'sepersalinan' jer...Nak pakai gi konvo adik kandung aku next week kat Perlis..Nasib baik dah gaji.....kalo tak meleleh air liur jer la nengok....hehehe
Lepas siap shopping, kitorang gi 'mengisi minyak' kat Secret Recipe. Member aku tu la, dah seminggu nyebut nak makan kat sana. Lama dah tak makan kat Secret Recipe walaupun ada satu cawangan dekat dengan taman perumahan yang aku menetap sekarang ni. Bukan apa......cuma kurang syiokk nak makan kat situ sorang-sorang. Dulu biasa calling adik ipar ajak neman makan kat situ tapi la ni adik ipar praktikal kat Dungun lak.


Aku cam biasa la, ngorder my peberet........... nasi herba ngan ayam lada hitam tu dan air green apple kasturi. Selalunya
aku akan order green tea tapi tengahari ni rasa nak minum ais la pulak. Member aku yang dua orang tu order tomyam ngan air 'sky juice' jer....(orang melayu kata air masak sejuk...hehehe).....
mmm....baru je nak kuarkan duit dari wallet, alih-alih member aku tadi kata dia dah bayar semua, kira belanja la ni......iskh..........iskh.....kalo tau, aku siap order tak hingat................. silap-silap siap tapau lagi.... hehehe....... nak wat camner.... ater hobi makan, kan.... tengok 'body' la.....;P
Balik keje tadi lak mula dok mikir pasal makan lagi. Mikir nak masak ape untuk dinner. Iskh, malas tul rasanya nak masak ni. Penat dan tak berbaloi takat makan ngan anak-anak yang nafsu makannya macam langit & bumi ngan ibu diorang. Pikir punya pikir, ala pe susah, hari ni kan Jumaat. Pasar malam Indera Mahkota kan ade.....hahaha....sudah dapat jalan penyelesaian.
Lepas nganto anak-anak mengaji lepas maghrib tadi, aku gi le kat pasar malam tu ngan si kecik aku tu. Lama gak aku tak menjejakkan kaki kat pasar malam ni. Dulu hari-hari gi beli kat pasar malam kecuali hari Kamis sebab aku tak tau kat area mana ada pasar malam hari Khamis. Tah-tah hari Khamis memang takde pasar malam kot.... al-maklumlah...MALAM JUMAAT...... hehehe (gelak berbaur gatai)....
Bila dah sampai kat dalam pasar malam ni, mula la rambang mata ( tapi tak sehebat rambangnya mata bila jejak bazar ramadhan). Tak tau nak beli apa. Ala, balik-balik sama je menu diorang. Nasi lemak, nasi myk, nasi ayam, nasi kerabu, ayam goreng,sate...bla...bla...bla....tak cakap pun pembaca boleh tau apa menu yang dijual kat pasar malam nih... Cuma hari ni aku ternampak benda yang aku belum pernah nampak kat pasar malam sebelum ni. Spring potato. Nampak unik terbeli pulak aku....dan rasanya....rasa kentang lah...ater nama pun POTATO.....takkan rasa durian pulak kan....hehehe.....
Mujurlah aku beli selidi jer.....anak-anak aku nampaknya kurang berminat nak makan benda alah tu. Kalau tak, jenoh la berlidi-lidi aku kena perabihkan (kalo makan tu body blh jd cam lidi, best gak). Lagi aku beli tauhu bakar (boleh gi kat wall FB aku kalo nak tengok rupanya lagu mana..)....hmmm...aku ni memang pengemar tauhu. Macam bapak aku kot. Best betul....rugi lak tak beli dua bungkus......opps......
Oklah...bahaya cite pasal makanan malam-malam ni ( ketika artikel ini di taip). Baik cepat-cepat tido sebelum perut ni meminta untuk diisi lagi dan mulut meminta benda untuk mengunyap....;P
......................yang sebenarnya....mata aku dah memang ngantuk sangat dah ni..... zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Tiada ulasan:

Catat Ulasan