Sabtu, 8 Oktober 2011

i had GDM...omg

Agak berminggu-minggu jugak aku tak mengemaskini blog ni. Saja nak rehatkan minda seketika. Nak pulak time berbadan dua gini, dah tua dik...banyak ngat masalahnya. Nak bukak laptop pun malas je rasa. Update facebook pun guna android & handphone. Nak update blog guna dua benda alah tu bukan tak boleh tapi tak kuasalah akak, dik...pasal tak best. Kecik ngat tulisan. Tua2 ni akak rabun la sikit.... ( iyola tu..benarnya kurang pandai...hehehehe )
Hari ni cuti mingguan, macam biasalah lepak je kat rumah tapi kali ni tak leh amal rutin makan tido tu. Bukan apa, aku kena maintain berat badan & pengambilan kaborhidrat/gula. Tak tau la nape ngandung kali ni aku kena kencing manis  ( Gestational Diabetes Mellitus - GDM ). Tensen betul sebab kena control makan. Nak makan apapun bersukat gara2 nak maintain gula dalam darah pasal aku tak nak kena cucuk insulin nanti. Leceh beb..

Satu lagi masalah yang mengganggu kerja harian aku....urat timbul ( vericose vein ). Aku kena kat bahagian belakang betis dan yang paling serius sebelah kaki sebelah kiri. Kata doktor, jangan berdiri atau duduk terlalu lama. Memang tak dapat nak elak la kan, sebab kerjaya aku ni kena berdiri 8 jam sehari. Kekadang tu aku rasa nak nangis je sebab menahan sakit yang teramat. Sesekali terasa seperti dicucuk2 dari dalam. Nak ambik cuti pun....cuti tahunan dah makin susut. Nak nyampai bulan 12 kena simpan gak cuti. Mana tau kalau ada hal2 emergency ke, anak demam ke...kan. Nak ambik mc sokmo2 pun, tak sedap jugak. Aku tak mau la rekod bersih aku tercemar dan di cop 'kaki mc' lak nanti....eiii tak suka, tak suka. Aku tak nafikan ada jugak suara2 sumbangsih yang cakap2 belakang yang aku ni saja2 buat sakit sebab nak elak dari tugas yang diberi. Orang yang tak alami, takkan paham macamana sakitnya tapi tahan je la sebab tugas tetap tugas..  Sabor je la menanti 4 bulan saja lagi kan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan