Selasa, 11 Disember 2012

ade ke mase??

Melewati hari2 penghujung 'percutian' ni dengan melangok depan pc en somi, secara tak langsung timbul kesedaran nak do something bila balik mesia nanti. Hari2 mem'blog walking' kat blog2 pakar2 di dapur ngan buat road tour kat timelime pesbuk kengkawan pompuan khususnya (kengkawan ex schoolmate yg lelaki, sori ek... tak berminat lak jari aku nak klik..). Jeles... sungguh aku jeles dengan kemahiran, kepakaran dan ke'terror'an korang. Jelesnye aku bila tengok korang post gambo2 masakan terutamanya western style macam kek, pastry, pasta, pallova (teringin nk makan mende nih) dan seangkatan dengannya. Nak2 lak tengok korang deco menda2 tu seme.. gilerrr pandainye korang. Aku ni nak kelim karipap pun pakai acuan, tu pun ada gak yg 'tersengih' bila digoreng. Baguihnye tangan korang... (tangan aku pun baguih jugak.. baguih melempang orang... hahahahaha)

Tu belum lagi masuk yg menge'post' kraftangan2 yg lain.. broonch, tudung, telekung, baju... seme handmade at home. Termasuklah satu2nya adik pompuan aku yg terror jahit beg (i'm proud of her). Aku nih... takat jahit butang baju tercabut, boleh laaa... tu pun benang suka hati je kaler apepun. memang 'kerastangan' betul. 

Bila sedar diri banyak yang kurang tu kan, mula2 timbul nawaitu nak pertingkatkan kemahiran diri. Mula tercari2 kat laman maya ni kot2 ada kelas2 masakan dan jahitan yang ada dekat2 rumah. Ada tu ada tapi (mesti ada gak 'tapi' tu kan), rata2 semuanya hari Sabtu Ahad (hari yg nursery anak2 aku tak beroperasi).  Kalo hari bekerja pun masalah jugak, takkan kena ambik mc (pasal cuti tahun dah perabih) tiap kali nak gi 'kelas tambahan' tu kan... Pastu rata2 kena ambik 2 ke 4 jam punya kelas. Kang terkejar2 ngan anak2 aku punya kelas tuisyen. The main problem is.... ade ke mase?????


Hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih... kata orang lama. Insya Allah, aku tetap akan ambik 'futher study' bab2 masak2 dan jahit2 ni jugak (takde graduation punya la) tapi secara online kat alam maya nih... lagipun ramai 'guru2' masakan kat internet ni kannn. Teringin jugak nak sediakan kek untuk birthday anak2 & en somi dengan airtangan sendiri....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan