Ahad, 2 Disember 2012

Disember suda mari...

Sedar tak sedar, hari ni dah pun 01/12/12. Da bulan Disember. Lagi tiga minggu 'percutian' aku ni akan berakhir. Rasa sebak pulak nak meninggalkan bumi Saudi ni.. Betul la orang kata, tak kenal maka tak cinta.. bila dah jatuh cinta, berat hati pulak nak meninggalkannya.. cheewahhh..


Apa yang aku suka kat sini, aku boleh kurangkan 'dosa' sikit... al maklum lah, kat sini, 95% life aku, hanya kat rumah. Fikirkan suami dan anak2. Sosial??.. bukan takde, ada gak la sembang2 ngan kengkawan baru di laman pesbuk dan instagram.. Itu pun sekadar bertanya kabar, dan bergurau senda sesama.. sikit pun tak menyentuh hal peribadi orang lain a.k.a 'mengumpat'. At least, aku dapat mengawal mulut aku yang very the laser nih, kannn... satu lagi, dapat membataskan pergaulan aku dengan kaum adam yang bukan mahram. Ye lah, kekadang kat tempat kerja tu bergurau sesama setaf sampai kekadang terlajak tertepuk tampar dan bergelak2 besar... terlupa jap status 'bini orang' yang aku pegang, tak pasal2 en somi di soal 'di sana' nanti.. Yang pastinya, aku banyak bermuhasabah diri sepanjang 'percutian'aku ni.
Satu lagi perkara yang aku suka duduk kat sini...'masa'. Suka la weh, aku tak yah lagi termengah2 mengejar masa tapi masa pulak yang semput berlari  mengejar aku. Di sini aku yang aturkan masa dan bukan masa yang aturkan aku. Hilang segala stress. Yang paling best... bila2 masa je aku sefamili boleh gi buat umrah kat Makkah dan ziarah di Madinah.

Berat memang berat rasa hati ni nak balik ke tanahair, nak2 pulak bila mengenangkan yang en somi akan kembali mencari rezeki di tanah Saudi ni selepas menemani aku dan anak2 balik ke Malaysia dan meninggalkan aku seorang lagi  terkontang kanting menguruskan segalanya sendirian.......huaaaaaaa..!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan