Isnin, 25 Oktober 2010

...cuti2 malaysia..

Hari ni cuti lagi.... aku tak nak cuti tapi diorang paksa gak aku cuti.....hehehehe. Ala, cuti sempena Hari Keputeraan Sultan Pahang. So, kepada rakyat negeri lain.... teruskan bekerja dengan penuh dedikasi...cewahh.... Kepada rakyat jelata negeri Pahang ku yang makmur ini terutamanya yang keje gomen....... selamat bershopping, maklum ler hari ni gaji masyukkkkk , (macam kebetulan yang ngam-ngam jer).....kan..


Seperti biasa, cuti dilalui dengan aktiviti rutin...makan & tido. Badan dah kembang bertaman-taman tapi tak sedar-sedar gak. Mangkuk tingkat tak usah cite lah...bertingkat-tingkat dah. Kalo pakai baju ala-ala kebaya tu ha .........iskh........ mak pun tak tergamak nak tengok, nyah....ngeri.
Masa mentekedarah, tak hingat...bila perut dah kenyang, baru rasa menyesal...apa barang... Tak tau la nape bila tak buat keje, mulut asyik rasa nak mengunyap jer... Jajan dah macam stok wajib dalam kabinet tu. Takpelah... makan le lagi ada selera nak makan, kan... esok bila tiba time takde selera nak makan.....orang letak KFC depan mata pun, tak terliur punyer...



Nak keluar jenjalan.....malas lak. Lagipun tak tau nak bawak anakanda2 ni gi mana. Nak ke pantai, ala...leceh lak karang kalo diorang merengek nak mandi laut tu. Payah nanti nak handle sorang-sorang. Kang tak pasal-pasal hanyut ke mana lak budak-budak tu karang. Nak bawak gi mini zoo?.....ala, aku takut la kat kera-kera yang tak makan saman tu. Kang dia gigitnyer anak-anak aku, haru. Nak bawak kat taman rekreasi...hmm...banyak sangat pencemaran mata. Tak sesuai aku nak bawak anakanda2 aku yang still di bawah umur ni.
Nak bawak balik kampung???....pun boring sebab diorang takde kawan-kawan kat kampung tuh. Balik-balik dok umah, ngadap Astro channel 611,613 & 615 tu. Baik dok umah kuantan je kan...sama gak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan