Isnin, 11 Oktober 2010

elergic...




Time keje tadi, budak trainee aku ada tegur pasal bintat kat muka aku tapi aku jawab, biasalah bila bulan nak mengambang ni......ada la gunung2 berapi nak keluarkan lavanya kat muka aku ni. Tak lama pastu, ada lagi member sekerja yang tegur, kata diorang bukan macam jerawat tapi macam gigit nyamuk, dengan rasa macam tak puas hati, aku pun gi jengok cermin ajaib kat tearoom tempat keje aku tu. Adoii.... ya la ...... macam naik alergik ni, nak makan ubat, aku sayang la pulak pasal hari ni aku puasa....... (puasa ganti ler, takkan puasa enam lak ....syawal dah abis weh...).

Tak lama lepas tu, jari-jemari mula menari-nari. Start rasa gatal-gatal satu badan. Aku pun tak perasan lak, apa benda yang aku pegang tadi sebab nak kata salah makan, mana aku makan pun... kan aku puasa. Dah lama gak aku tak kena penyakit alergik ni tau. Dulu masa aku jadi trainee, pernah sampai masuk wad sebab alergik je. Masa tu aku tersalah makan ubat. Apara... antibiotik ku sangka panadol. Sebelum ni aku pernah demam dan doktor bekalkan aku antibiotik tu tapi tak pernah sekalipun aku makan. Dapat & simpan jer. Mana la aku tau yang aku alergik pada bactrim tu. Kebetulan lak rupa dia sama cam panadol, aku pun telan je lah. Aku ingat lagi doktor tu pesan kat aku, tulis kat dahi yang aku ni alah pada ubat yang ada sulphonamide. Tapi betul .....alergik jugak boleh bawa maut, jangan pandang ringan tau...

Puas satu rumah aku geledah cari stok ubat antihistamin tu, takde. Tiba-tiba baru teringat, aku kasi kat hubby aku baru ni. Geledah punya geledah, terjumpa gak sepapan ubat Loratadine tapi expired bulan november 2007 ....ahh...lantaklah, dah tak tahan dah aku dok menggaru ni. Dah nak macam beruk mat yeh dah ni.... telan jugak la.... mujarab atau tak tu belakang kira.....:P

Tiada ulasan:

Catat Ulasan