Isnin, 3 Januari 2011

homework

Hmm... seperti yang dijangkakan, hari pertama persekolahan, anak-anak sudah dibekalkan 4,5 homework. Zaman aku dulu, usahkan hari...minggu pertama tu kira rileks lagi la kan pasal cikgu-cikgu sibuk nak nguruskan segala yuran-yuran anak-anak murid.

Seperti biasa pulak la satu taman perumahan aku ni akan mendengar siaran radio free dari rumah aku setiap malam. Dan aku pulak menjadi deejay tak bergaji. Hai, maklum ajelah.... anak jantan aku tu kalau tak disergah & dibebel sokmo-sokmo, kompem la besok pun belum tentu siap homework dia. Pesen dia dah.. tengah2 buat kerja sekolah tu kang tetiba melayang kat litar sepang...tetiba jugak la aku terdengar bunyi ferrari dalam rumah. Kuat angan...

Nasib la jugak si kakak sekolah sesi pagi. Balik sekolah tadi dah aku kerah siapkan homework. Si kakak ni bagi aku, no worries. Memang spesis rajin menulis. Pernah sekali je dia tak siap homework pasal misunderstanding. So, malam bolehlah aku tumpu pada si abang je. Kakak boleh tolong jaga si adik, maka dengan ini si abang tiada lagi alasan untuk tak siap kerja sekolah. Adik dah tak kacau......kan...=)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan