Isnin, 3 Januari 2011

sekolah dah start..

Hari ni sesi persekolahan 2011 bermula sudah. Alarm kat handphone dah membingitkan telinga. Dah kul 5 pagi. Mujur jugak aku setting kat situ 'kejut akak sekolah'. Kalau tak, maunya aku offkan bunyi pastu sambung tido balik. Maklum je la musim-musim tengkujuh ni, pagi-pagi liat sikit nak bangun, tambah pulak dek sejuk aircond...mula la rasa syiok je tarik selimut. Bila tengok kakak masih lena, rasa kesian pulak nak kejutkan. Biasa kul 6.15 pagi baru aku kejutkan diorang. Biarlah dia tido 15minit lagi. Awal sangat kang, ngantuk lak dia kat sekolah. Aku siap-siapkan diri aku dulu.

Aku kejutkan kakak masa 'on de way' nak buat sarapan dan bekal. Terpaksa buat sebab tak berapa yakin ngan kantin sekolah cina pasal tak nampak pun 'kemelayuan' pekerjanya. Cepat pulak dia bangkit dari katil. Selalunya 10 kali mengeliat, selagi aku tak sergah, selagi tu dok mengeliat atas katil tu. Nampak teruja sangat nak pegi sekolah. Ala, bukan teruja nak belajar tu...teruja nak jumpa kengkawan. Maklum je la, sebulan setengah 'terputus hubungan'.

Aku memang mohon cuti hari ni pasal nak adjust masa dalam urusan harian aku. Nak buat camner, tahun ni anak-anak aku sekolah lain sesi. Kakak sesi pagi. Abang sesi petang. Adik lak sesi pagi petang...hahaha...taska la tu. Seperti yang pernah aku cerita sebelum ni, kompem la si adik kena tukar taska yang dekat ngan bandar, dekat jugak ngan tempat kerja aku. Memang tak sempat aku nak pusing balik kalo still hantar taska yang sebelum ni. Jalan jem (bukan yang sapu kat roti tu tau..) gilerrrrr...=(

Tiada ulasan:

Catat Ulasan