Rabu, 22 Disember 2010

kemas ker?

Hari ni dah masuk seminggu aku berazam nak mencuci, mengemas, mevacum, mengemop dan mengelap (wahhh....kat spital 5S, kat rumah 5M) apa2 yg patut kat rumah. Apapun, azam tinggal azam. Asal balik kerja je ngadap komputer. Dahsyat (betul ke ejaan aku nih) sungguh penangan komputer ni. Sementara budak-budak belum start sekolah lagi, pulun habis-habis. Diorang dah start karang, takleh la nak bukak games ni pasal takut kang diorang terliur lak nak main. Maklum je la, komputer ada kat sebelah meja study diorang. Ada karang aku lak kena siapkan diorang punya 'homework'.

Hari ni juga akan aku cuba kuatkan azam untuk merealisasikan 5M tu jugak. Hahaha.. itupun pasal hujung minggu ni bapak aku nak datang Kuantan atas urusan pertunangan sepupu aku ngan orang Kuantan. Aku kena standby la kan kot-kot bapak aku nak singgah kat teratak buruk (eh..takde la buruk sangat, RM530 sebulan jugak wehhhh...up sikit dari reban ayam tuh). Bukan apa, takut nanti orang tua aku tu kompius......aku ni beli rumah ke, beli setor....hehehe

Tempat paling penting yang aku kena mulakan dulu...kompem la toilet. Tempat yang penting bagi manusia-manusia yang normal dan dah pandai guna akal. Yelah, kalau baby tu, toilet tak penting pada diorang. Diorang pakai toilet bergerak (lampin pakai buang la...). Toilet utama tu hanya untuk tetamu, aku pun dah agak lama tak menjengok kat situ, pasal tak guna. Aku ngan anak-anak guna yang kat dalam master bedroom je. Kalau leh upah Adflin Shauki cuci bilik air (iklan Harpic kalau tak silap), kan bagus. Kompem berkilat dan bersinar-sinar macam iklan kat tv tu.

Tempat yang last sekali dalam senarai 'pengkemasan' aku hari ni....ruang tamu. Payah beb nak kemas kawasan ni. Kemas2...gitu jugak...tak kemas2 (wahh..cam lagu rap pulak). Biasa la..selagi anak-anak tak besar. Apa-apapun, aku mesti buat jugak hari ni, so..stop kat sini dulu la yek. Kang lama depan komputer ni kang, alamatnya 'postpone' lagi azam aku ni.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan