Ahad, 12 Disember 2010

kenduri lagi..

Semalam gi kenduri kawin. Bekas pelatih PPF kat Htaa. Nama dia..... ala, kalau aku kabor pun, korang bukan kenal pun....hehehe. Actually, malas nak gi kenduri-kendara ni kalau hubby takde. Maklum je la, 'askar-askar' aku tu.... tak terkawal dek aku sorang. Tapi, disebabkan kenduri dia buat kat Dewan Dagangan Mahkota, terpaksa la aku gi sebab dari rumah aku nak ke dewan tu, jalan kaki pun lepas tapi idak la aku jalan kaki. Aku bawak kete gak...gila kau, nak jalan kaki panas-panas terik tu. Cair make up aku kang...:p
Korang tau, nak bersiap gi kenduri tu pun, dah 3,4 pasang baju aku tukar. Arrrggghhh....tidakkk... berat dah naik. Baju-baju majoriti menampakkan mangkuk-mankuk tingkat yang ado. Kena control makan balik ni. Kalau tak terkezut lak hubby bila balik Malaysia nanti. Kompius yang mana bini, yang mana belon.
Hari ni lak aku gi kenduri lagi...doa tahlil dan doa selamat sempena masuk ke rumah baru. Tak gi, tak boleh sebab tuan punya kenduri tu kawan baik aku kat Kuantan ni. Kang tak pasal-pasal aku kena dengar ceramah free dari best friend aku tu bila masuk keje esok. Menanah telinga beb.
Kira ok la, dua hari aku takyah masak berat-berat kat rumah. Disamping menjimatkan poket, masa aku nak mengadap 'games' kat laptop jugak jimat.....hehehehe. Buat sarapan jer...apa la sangat nak ngisi perut sendiri dan anak-anak, cekodok pun cukup. Malam makan nuget ngan roti, ok la tu. Diet la konon. err.....roti 8 keping kira diet gak ker???!!!.....hehehehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan