Ahad, 26 Disember 2010

sakit perut

Adesss... balik dari kenduri semalam, perut terasa sebu (ala...macam kembung tu ha). Tak tau nape. Samada aku lewat lunch atau punca dek lauk yang aku makan masa kenduri pertunangan sepupu aku di RTP Bkt Goh kelmarin. Aku pun baru first time makan lauk tu. Bapak aku kata gulai daging salai campur pucuk ubi dan daun kesung. Rasa dia macam pelik je. Maklum je la, pucuk ubi tu kata orang tua-tua, sejenis sayur yang 'berangin'. Tak tau la tu. Mungkin jugak. Kebetulannya pagi tu aku lewat sarapan, itupun hanya 2 ketul donat segera. Lunch tu pulak lewat jugak....yelah mesti la diorang start makan lepas 'perbincangan'. Segan la pulak nak gi senduk nasi sebelum tuan rumah pelawa...kan..

Gara-gara perut yang rasa tak berapa nak best ni jugaklah, aku tak dapat menghadirkan diri kat rumah one of my boss. Dia buat kenduri akikah princess sulung dia. Sudah rugi lo, kari kambing la kot. Kepada 'boss' aku tu, kalau terbaca topik sakit perut aku ni.......mintak maaf banyak-banyak sebab tak dapat datang. Aku bab makan-makan ni memang hobi utama (tengok body la, kan).

Macam biasa la, bila time diperlukan.............kompem la stok yang diharap takde pulak kat rumah. Selalu bila kembung macam ni, minum MMT je (Mixture Magnesium Trisilicate). Lepas tu sure ok. Nak minum ENO.....hmm...spesis macam aku ni tak berapa sesuai sebab susah nak sendawa. Lagi mudarat nanti kalau angin atas tak keluar, angin bawah pun tak keluar. At least, MMT boleh neutral kan semula asid dalam perut aku ni ha (aku belajar dulu, buku kata camtu lah)

Perut dah jadi makin keras sudahhh.. Sekali pandang dah macam perut orang mengandung 5 bulan pulak. Nasib baik la saki baki krim halia masa dalam pantang 3 tahun dulu ada lagi. Belum expired. Lumur kat perut...............ok sikit tapi tak hilang sepenuhnya. Nampak sangat masa pantang dulu malas pakai barut sebab tu krim setiub pun boleh tahan sampai 3 tahun...hehehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan