Isnin, 17 Oktober 2011

Mak


Hari ni, 17hb. Oktober, 2011, genap 2 tahun arwah mak pergi meninggalkan kami buat selamanya. Terkadang bila rasa rindu bertandang, bergenang juga airmata. Seringkali timbul rasa kesal, rasa terkilan, rasa sedih sebab tak berada disisi arwah mak di saat dia 'pergi'. Kekadang tertanya pada diri sendiri, apakah arwah telah mengampunkan segala salah silap aku padanya dari kecil hingga aku bergelar isteri orang... hanya dia & Dia saja yang tahu.
Sebagai anak, aku tidak pernah lupa dan tidak akan lupa untuk mendoakan kesejahteraan arwah mak 'di sana'. Itu tanggungjawab yang wajib aku pikul selagi Allah meminjamkan nyawa ini kepada aku. Semoga Allah mengampuni segala dosa arwah mak. Semoga Allah melindungi roh, jasad dan pusara arwah mak. Semoga Allah merahmati hidup dan mati mak. Semoga Allah menempatkan arwah mak di dalam kalangan orang-orang yang beriman dan dikasihi-Nya..... Amin..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan