Ahad, 4 Mac 2012

tentang Nuha

Hari ni genab 20 hari aku mengharungi detik itu. 20 hari aku dapat menatap wajah si kecil. Melihat wajah Nuha, hati aku sayu je rasa. Tak tau kenapa. Barangkali sebab aku berpantang sendirian berhad. Hubby terpaksa balik bertugas nun jauh di sana masa Nuha baru 14 hari. Tahu sajalah emosi pompuan dalam pantang ni, mudah tersentuh. Aku malas ngat nak layan emosi.. siapa tak sedih kan.. saat macam gini malahan lagi kesihatan belum pulih sepenuhnya, bohonglah kalau aku cakap aku tak perlukan hubby di sisi tapi nak buat guane, keadaan tak mengizinkan... samada aku atau dia, kitorang sama2 berkorban rasa. Kalau ikutkan rasa sedih tu tak pasal2 meroyan lak nanti... hai mintak jauhhhhh...
Nuha yg tak sihat...
Malam tadi semalaman aku tak dapat nak lelapkan mata. Tak tau la samada sebab seteko kopi o kaw yang aku bedal atau hati risau sebab si Nuha kena batuk, berkahak dan selesema. Baru aku cuba nak terlelap, dengar dia batuk... cepat2 tengok. Bukan apa, sekarang ni banyak sangat kes tersedak. Sekuat2 aku, paling kalah kalau anak2 sakit. Mulalah berlinang airmata... bukan takat berlinang, siap turun mencurah sama lebat ngan hujan kat luar tu ha...

Pagi ni cik misi datang lagik. Timbang si Nuha. Alahai, dari keluar 3.9kg, la ni dah jadi 3.6kg. Si tembam dah jadi si kuncup. Apa-apapun, esok aku nak kena bawak si Nuha jumpa doktor pakar kat KMC sebelum melarat sakitnya....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan