Rabu, 7 November 2012

nuha selesema lagi...

Hidung si Nuha berair balik semalam. Baru dua hari lepas aku cakap kat somi aku yang senang hati aku bila nampak si Nuha dah sihat, alih2 malam kelmarin meragam lagik. Hidung tersumbat punya pasal. Sampai ke pagi aku takleh nak lelap. Lepas kitorang balik dari Madinah ritu, dia dah tak sihat dah. Selesema dan demam. Seminggu lebih gak. Somi aku ajak bawak gi klinik tapi malaslah aku. Kat sini servis dah la slow, dokternya pulak.. hmm..  sakit mato nengok dia nge check. Bukan dia check pun, yang check tu si misi. Dia duduk peluk tubuh jer. 

Mungkin sebab cuaca ataupun persekitaran udara yang tak berapa nak bagus buat anak jadi tak sihat tu.. Maklumlah, masa kitorang gi tu, banyak jugak bangunan tengah dalam proses pengubahsuaian. Haruslah debu sana sini. Debu simen lak lagi. Aku sendiri pun terasa perit tekak bila duduk kat luar hotel. Aku pasan  yang masa kitorang balik dari Kota Makkah dulu pun, gini gak. Masa tu kitorang satu famili tak sihat. Demam, batuk dan selesema, cukup pakej. Masa tu kitorang belum biasa dengan keadaan cuaca di Saudi ni dan kebetulan pulak masa kitorang gi tu masih musim panas. 

Sian sungguh bila nengok anak kecik tak sihat. Sian nengok dia bernafas ikut mulut. Dulu masa umur dia tiga minggu pernah kena tahan kat wad sebab acute bronkolitis. Tu yang aku risau tu. Takut gak kan. Nasib baik la dia takde lelah. Mujur la aku keje berkaitan jugak dengan ubat2an walaupun sekadar membantu. Sikit2 tu tau jugak pasal ubat dan dos. Farmasi pun berlambak2 kat Saudi ni./.. tapi berlambak pun tak guna bila ubat yang biasa kita pakai kat Malaysia tu, takde pulak di jual kat sini....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan