Rabu, 7 November 2012

geram kat lappy..


Sangat2 geram ngan aku punye lappy seminggu dua ni. Tak tau nape aku tak leh guna microsoft office. Biasa la orang busy ni, selalu menderaf dulu bende2 yang nak di story kat belog.  Maklum la, broadband cik abang kita kat Saudi ni kejap merah, kejap biru. Nak tunggu dia biru kang, hilang terus idea, dah tak tau apa nak taip. That why aku selalu taip dulu kat microsoft word, then bila line smooth baru aku copy paste kat belog ni. Yang lagi geram tu, time dia merah tu biasanye time tu yang free bebenor masa aku nih.

Dulu sambung belajar pasal ubat je.. tak ambik pun diploma yang berkaitan dengan si lappy ni. Pakai laptop reti yang mana patut je. Lebih2 tak tau jugak. Macam bawak kete la. Tau bawak, start enjin, tengok cermin, tekan minyak, tukar cluth dan tekan brek je... (tu pun kekadang lupa yg brek tangan pun berfungsi, cermin pandang belakang lak guna untuk tengok muka comei ke dok... hehehehe) Bahagian dalam enjin, langsung gelap. Yang tau, kurang angin tayar, gi masuk angin. Kurang minyak, gi tambah minyak... huhuhu


Ni dah okay balik. Tak tau la ritu salah setting ke, apa ke... kan. Kata cik abang kita, mungkin lepas auto update windows 2007 hari tu aku ada tertekan button apa2 ke yang buat microsoft office 2003 dah takleh pakai. Kelmarin cik abang aku terus install microsoft office 2010 punye. Merangkak sikit la aku guna pasni pasal tools dia lain sikit. Nasib la cik abang kita ni spesis celik it, kalau dapat spesis kabur gak macam aku nih... maunye bersarang lelabah la laptop ni jadinya..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan