Selasa, 24 Ogos 2010

Dialog Ibu & Anak 2

Minggu ni minggu anak-anak aku menghadapi ujian peperiksaan akhir tahun. Seperti hari-hari sebelumnya, aku bertanyakan kabar exam tu pada anak-anak aku. Kadang rasa geram dengan jawapan yang diorang berikan, tapi dalam geram tu juga aku rasa nak terketawa tapi still tahan jangan ketawa depan diorang.

Aku : Ha...macamana periksa tadi? Boleh jawab?

Amir & Kakak : Boleh ibu...

Aku : Senang ke susah? Boleh tak dapat A?

Amir : Senang ibu..

Kakak : Kakak rasa macam senang tapi kakak rasa susah juga

Aku : Ye la tu senang, boleh dapat A ke?

Amir : Kertas periksa tu senang tapi Amir pelik nape matematik cina ada 4 mukasurat je.

Aku : Ibu tanya boleh dapat A tak?

Amir : Tak tahulah ibu sebab cikgu belum right lagi.

Kakak : Ha'ah...lau se belum tanda lagi...

Aku : ( betul jugak ek...salah soalan ke aku tanya diorang nih..)


1 ulasan:

  1. betul juga kata anak...cikgu belum tanda lagi, mana tau betul salah...hahaha..pandai la!!
    jgn lah paksa diorang dpt A...stress~~

    BalasPadam