Selasa, 23 November 2010

...add as friend..

It's funny bila ada orang kecik hati ngan aku pasal aku lambat confirm dia as a friend dalam 'facebook', walhal dalam dunia yang nyata ni pun dia bukannya nak sangat berkawan dengan aku ni. Sori la beb, kalau setakat nak penuhkan senarai 'kengkawan' dalam fb, apa barang.... Tak tau la kalau dia nak add aku pasal nak selidik kehidupan aku camner...... (iskh, apa la aku ni, tak baik buruk sangka ngan orang).....alamak, 'ter' la pulak...
So, aku mintak maaf bebanyak la pada mereka-mereka yang aku tengah simpan samada nak terima korang sebagai kawan ke tak. Maklum la kan, kita tak boleh nak share everything dengan orang yang tak berapa 'kenal' kan, walau pun ada pepatah inggeris zaman sekarang mengatakan, 'sharing is caring'. Setakat kenal nama, belum tentu kita 'kenal-mengenali'. Rambut sama beruban tapi hati... of coz lain-lain, ye tak...?
Aku dah pernah buat silap dulu. Menerima 'kawan' yang aku sangkakan benar-benar nak 'kawan'. Mana tahu dia ambik kesempatan untuk selidik kehidupan aku dan jadikan bahan untuk mengutuk dan menyindir aku. Kepada 'kawan' aku tu, aku dah maafkan dia dan sori sebab kena 'hilangkan diri' dari menjadi 'kawan' dia sebab aku terpikir gak, siapalah aku nak berkawan dengan dia, orang yang asyik nak cerita dia dari keturunan orang 'besar-besar'. Baik aku jadi kawan dengan orang yang 'kecik-kecik' je, pasal aku lak dari keturunan yang 'sedar diri'.....;p

Tiada ulasan:

Catat Ulasan