Selasa, 9 November 2010

...batuk lagi..


Alahai.......dah naik semput aku dek batuk ni. Ramai yang kata, biar selesema dari batuk pasal batuk payah nak baik (ertikata lainnya, sembuh). Dah seminggu batuk ni tak mau jugak berhenti. Tido pun tak lena diganggu dek batuk....lebih-lebih lagi bila dia buat gatal tekak tu.. (tapi ada gak yang panggil 'geli' tekak) adess... takleh stop batuk sampai berair mata. Bila rasa gitu, aku kompem cepat-cepat cari port nak duduk sebab....kalau aku teruskan batuk tu sambil berdiri, silap-silap ada la cecair yang mengalir kat kaki aku nanti. Betul beb.....kekadang batuk sampai terkencing tau. Siap standby 'pampers' lagi kot-kot 'emergency'...hehehe

Ada tak sape-sape pembaca di luar sana (hmm...ada ke orang lain baca blog aku nih??..) yang boleh kongsi petua macamana nak hilangkan batuk ni cepat. Aku dah habiskan antibiotik untuk seminggu tapi tak jugak berkesan. Ubat batuk???......dah bermacam-macam cuba cuma satu ni je la yang okay sikit ngan aku. Cuma yang lecehnya minum ubat batuk ni....kesan mengantuk dia la...terbantut segala perkerjaan.
Aku dah start pantang minum air berais, kebetulannya sekarang ni musim hujan so, tekak aku kureng teringin la nak minum benda-benda berais ni. Air bergas pun aku dah insaf semenjak badan asyik 'berangin' jer ni. Makanan berminyak????....iskh... tu payah sikit. Maklum je la... aku ni MELAYU JATI.... kebanyakkan makanan yang masuk kat tekak ni di masak menggunakan teknik mengunakan minyak.. Yelah kan...takkan nak makan nasi lemak sambal rebus lak....... ada ker????


Tiada ulasan:

Catat Ulasan