Rabu, 20 Jun 2012

barang dapur

Semalam aku ngan anak2 dapat le peluang keluar dari sangkar batu ni. Mr hubby kesian kot kat kitorang sebab dok memerap je dalam rumah ni. Sebenarnya aku sendiri pun suka duduk je dalam rumah. Sama jugak kat Kuantan. Mana la nak keluar jenjalan bila dia takde. Aku keluar pun time nak beli barang2 keperluan rumah... kekadang tu ada la jugak bawak anak2 jenjalan rumah mak sedara yang tinggal berdekatan. Budak2 pun jenjarang sekali la aku lepas main kat luar padang depan rumah tu. Bukan apa, malas la aku nak duduk sebek kat padang tunggu diorang. Nak lepas main sendiri... iskh.. zaman sekarang ni banyak bahayanya. Depan sekolah lagikan orang boleh culik, kan.. Nak2 pulak lepas insiden jatuh beskal ritu, memang tak la aku nak kasi diorang keluar. That's why la bebudak ni pun takde berbunyi nak keluar. 

Mr hubby bawak kitorang jalan2 ke Al Khubar & Dammam . Lepas kitorang lunch kat Restoran Malaysian Kitchen ( suka la wehhh, anak jantan aku yg debab sorang tu dapat makan kueh teaw goreng ), my hubby ajak pi beli barang2 dapur kat Lulu Hypermarket. Aduyaiii.... tak reti betul aku nak menyoping kat sini. Apa taknya, bukan aje tak biasa tapi tak pernah dengar pun nama brand2 barang kat sini. Blank terus kepala otak aku. Senarai nak beli kemain laa panjang sebenarnya. Kalau kat Kuantan, nak beli barang terutamanya barang makan.. kemain la kita alert. Betul2 belek ada tak tanda 'halal'. Kat sini, kata mr hubby.. diorang tak alert sangat macam kita. Payah la nak nampak tanda halal. Tu yang susah tu pasal barang2 banyak dari India & Filipina. Made in US pun ada. Camner?????

rasa teruja giler bila nmpak cili besar  & cili api kaler merah.. hehehehe

ni je yg aku kenal kt pasaraya tu, bahagian sayur dari Filipina.
Kangkung, Set Tom Yam  (serai, lengkuas, daun limau purut) & Sawi
Barang basah yang lain, mr hubby kata biar dia gi pasar esok. Frust jugak sebab takde kicap manis kipas udang & sardin cap ayam... Nape kilang diorang tak nak eksport kat sini ha??... huhuhu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan