Sabtu, 9 Jun 2012

bekfes

Masih lagi di bandar Jubail. Kat sini aku blank nak buat sarapan. Nak masak pun, bahan-bahan tarak. Nak kuar sendiri takleh la pulak. Semalam sebelum mr hubby gi keje, sempat gak pesan kat dia belikan sarapan. Sebelum ni dia pernah cite yang roti canai kat sini lebih sedap dari Malaysia. Tak berminyak katanya.

So, pagi dia balik keje tu, dia pun bawak balik roti canai ( kat sini diorang panggil prata ).... tapi.... aku tengok pun macam kurengggg la sesuai ngan tekak aku. Agak tawar pada aku yang 'pemasin' ni. Yang berminyak lagi best la... roti canai kita lebih garing lemak berkrim disukai ramai. Kuah pencicah diorang pelik sikitlah pada aku. Mujur gak saki baki gulai kari yang aku masak malam sebelumnya masih ada. Kalau tak, makan roti saje je la anak-anak aku tu.

Satu yang aku tertarik ngan cara orang sini bungkus makanan, diorang bungkus pakai aluminium foil. Mungkin sebab tu, makanan yang di tapau pun still terasa hangat bila sampai umah. Kalau kat Malaysia nak buat lagu tu, kompem la tokeh-tokeh kedai @ warung akan up sikit rege... Maklum aje la kan, benda tu 'berege' la jugak..

roti puri tu kena mkn masa panas2
sbb bila dah sejuk dia jd keras..

ni la kuah pencicah yang agak pelik pada aku....




Tiada ulasan:

Catat Ulasan