Khamis, 14 April 2011

Awan

Mula-mula dengar lagu Awan Nano nyanyian Hafiz AF (sori la, tak ingat la AF yg ke berapa pasal tak ikuti sesangat), rasa macam boring je lagu mamat ni. Tapi bila dah makin hari makin rancak lak lagu tu berkumandang di radio. Macam best lak. Bila 1st time aku tengok dia punya video clip kt @15 Astro tu, baru la aku paham maksud yang tersirat.

Dan hari ini, aku sendiri merasakan yang aku juga seperti awan dalam lagu tu. Selalu nak tolong orang-orang yang aku sayang walaupun aku sendiri sedar yang sebesar zarah pun diorang takkan hargai dan pandang. Tolong aku ikhlas hati atas rasa kasih dan sayang. Cuma sesekali rasa terkilan juga jauh disudut hati bila niat suci aku, selalu disalah tafsirkan (sedey la pulak).
Takpe2, biarlah aku terus jadi awan.... selagi termampu, aku akan terus payungi mereka2 yang aku sayang dari bahang panas sinaran terik sang mentari. Selagi terdaya, aku akan turunkan hujan rahmat membasahi kehidupan mereka2 tatkala musim kemarau tiba....




2 ulasan:

  1. lagu ni sokmo kuar radio dan sokmo gak saya nyampah kt lagu ni...TAPI bila tgk video klip die baru sye dah xnyampah...pasai penoh berhikmah lagu ni...hohoho....sye pon nak AWAN NANO...sye da bosan asek jd AWAN,,,jom ke sitiAWAN...hehe

    BalasPadam
  2. nanti kenduri cik sidah kita pakat reramai gi sitiAWAN tu ek...hehehe

    BalasPadam