Rabu, 27 April 2011

panas

Seminggu dua ni cuaca panas semacam. Kalo mandi tu rasa macam takmo sudah. Air pun tak terasa tercurah kat badan. Keluar bilik air terasa bahang. Kalo sebelum ni, hujan je memanjang... nak masuk bilik air tu pun malas je rasanya. Sejukkk. Mandi siap pakai water heater. Sekarang ni pulak apa ke jadahnya nak pakai water heater. Air dah panas semulajadi. Kekadang tu, balik keje nak basuh tangan kat sinki dapur tu, terkejut aku (nasib baik bukan jenis melatah). Macam air baru setengah jam didih jirus kat tangan tapi tidak le sampai melecur, kan....Nampak ngat menipunye nanti... hehehe

Sedar atau tidak, cuaca panas ni pun bagi rezeki melimpah ruah pada peniaga terutamanya, si ane yang jual ais krim kat tepi pagar sekolah anak-anak aku tu. Aku tengok sorang beli 2,3 batang sekali jalan. Kiri kanan tangan pegang ais krim. Tu ha, kat depan pasaraya Tunas Manja dekat ngan kawasan perumahan aku tu, mamak jual abc ngan cendol tak menang tangan. Tetibe ramai lak customer. Siap kena beratur lagi (nasib baik tak kena ambik no giliran). Yang paling masyukkkkk..... tokeh2 jual air batu la, kan... Aku pun tak terkecuali jadi salah sorang yang menguntungkan para peniaga di atas. Kekadang terlanggar jugak pantang minum ais nih... hehehehe..

Sekarang ni, petang-petang balik keje tu, nak masuk kete..... bercinta rasanya. Al-maklum je la, kuli-kuli batak ni mana ada tempat parking berbumbung... berbumbungkan langit tu ada la. Bayang aje la seharian kete tu berjemur dalam panas terik. Cermin tutup penuh lak tu. Nak tutup separuh, takmo ambik risiko. Alangkah cermin cinonit yang aku letak kat cermin sisi tu pun ada yang berkenan (kalo tidak, xde la kena cabut, kan..).. inikan pulak nak bagi jalan mudah kat 'Mac Gyver'2 kat luar tu menjalankan 'aktiviti tak berapa nak sihat' diorang.
Berbalik pada cite masuk kete tadi, iskh... rasa macam gi slimming centre foc. Berpeluh-peluh macam duduk dalam hot blanket, takpun rasa macam duduk dalam bilik sauna kat pusat SPA. Hmm... agak-agak la kan, lemak yang terkumpul boleh ke cair gitu, ek..? ...hehehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan