Ahad, 10 April 2011

boring..

Seperti minggu2 sebelumnya, setiap cuti hari minggu dihabiskan dengan bertapa dalam rumah. Mendalami ilmu2 yang membesarkan badan......tido dan makan...hehehe. Aku ni benarnya bukan jenis yang suka gi jenjalan....... gi shopping suka la tapi kalo bawak anak2, rentikanlah niat nak shopping tu. Aku lebih suka lepak2 kat umah ni tapi bila takde teman nak bersembang, tak best jugak. Maklum ajelah, hobi aku ni bercakap. Padan la dengan gelaran nakal my siblings kasi kat aku..."angah murai". Nasib baik la nama 'Murai.com" dah digunakan, kalo tak, aku nak rename blog aku ni dengan nama tu....hehehehe.
Cite kat tv tu pun takde yang memberangsangkan langsung. Astro?..buang karan. Asyik dok tayang cite tule. Sampai kekadang dah boleh hafal skrip para pelakon tu. Tapi kalo tak langgan pun tak leh jugak pasal kat area umah aku ni, kalo tak pasang Astro....alamatnya setiap kali nak tukar channel, kena adjust dia punya aerial sekali. Apa taknya, kalo tak buat gitu, hmm...setiap cite kat tv tu semua ada effect ala2 hujan gitu.

'mengintai dari tirai kamar'.......

Anak2?...hmm, biasa la....ater rumah depan padang. Asal kul 5pm je, masing2 buat muka kesian bila nak mintak izin main kat luar. Tengok cuaca ok, aku lepaslah diorang dari sangkar batu ni. Ye la.. sian gak kat bebudak. Meleleh air liur dok nengok member2 berlari2an kat padang tu ha. Sesekali aku 'mengintai dari tirai kamar' gak la bebudak tu. Actually, aku bukan tak nak kasi diorang main kat luar tu, tapi sedikit bimbang akan keselamatan putera2 & puteri aku tu. Maklum je la zaman sekarang ni, depan pagar rumah pun boleh lagi disambar dek orang yang takde hati perut. Lebih2 lagi duduk kat kawasan bandar ni. Aku tak nak ambik risiko. Mintak jauh lah..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan