Isnin, 4 April 2011

penat la..

Tah nape hari ni aku rase penat sangat. Mungkin sebab cuaca panas atau mungkin sebab terlalu bosan suasana di seminar tadi. Majoriti penceramah bercakap dengan diri sendiri. Kenkadang, tak dengar apa diorang cakap. Macam syok sendiri. Hmm....apa kaitan bosan kat seminar tu dengan penat, ye tak..... Ye la, dah boring giler....mata mengantuk yang amat tapi kena kontrol diri supaya tidak tertido.... Aku rasa kejam lak kalo tertido. Itu yang buat penat tu, (penat menahan mengantuk) Rasa sian lak kat para penceramah yang syok sendiri tu (wah bangga la pasal aku masih punya perasan...hehehe). Aku ingat la kan...para penceramah tu yang patutnya di hantar seminar....."cara memberi ceramah yang berkesan".

Balik ceramah tadi, aku bergegas nak ambik anak-anak kat taska. Alahai.... pehal la aku gi parking jauh no dari UIAM tu. Penat aku menapak sensorang. Dah la tu, nak kuar dari tempat parking pun satu hal. Kena nunggu sebiji kete proton tu nak kuar parking dia tapi tak leh pasal ada driver teksi yang bengong dan tara pakai otak, main parking je ikut suka hati tok moyang dia. Pintu kete teksi tu ngan bontot kete proton tu ada la sedepa, becinta la aku nak nunggu dia dok kedepan kebelakang meng'adjust' kete dia nak kuar. Mamat yang dok tolong empunya proton tu pasan muka aku macam dah bengang (actually bukan macam lagi dah.....memang bengang pun), at last dia suruh aku jalan dulu. Sambil lalu, mulut aku ni menyumpah tak abis kat teksi tu pasal aku nak lalu pun payah. Jenuh lak aku meng'adjust' kete manual aku ni pulak. Nak ngundur lelebih tak leh pasal kat belakang aku pun kete2 lain dah berduyun tiba. Penat nunggu. Tak pasti la aku samada aku tercalarkan teksi tu pasal rapat sangat. tapi, aku peduli apa teksi dia tercalar kena kete aku pasal kete aku pun memang dah penuh calar-balar....huhuhu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan