Khamis, 7 April 2011

menurun tabiat

Dulu aku selalu 'mengata' perihal tabiat arwah mak aku yang satu tu tapi sekarang dah menurun kat aku pulak. Tak tahu sejak bila aku boleh terikut tabiat arwah mak aku yang satu nih. Macamana aku boleh tak perasan ni....... hmm...mungkinkah faktor genetik, atau....... balasan sebab dulu ngata kat arwah. aha....maksud 'ngata' yang aku taip jap tadi bukan ngumpat tau....aku sendiri tak reti nak translate. Kata yang cakap depan-depan punya (ala...macam ayat ni ....."kau ni kata aku kuat makan tapi kau pun sama"...)...korang paham, kan...;p
koleksi milo


macam-macam ada....;-)

Mesti korang nak tau tabiat apa yang aku maksudkan. Tabiat tu bukan la tabiat tak elok tapi kekadang tabiat tu macam kelakar la pulak. Ce korang teka. Alaaaaa...teka la, teka la......tettt...masa dah tamat... hehehehe....(kalau korang tengok betul-betul gambar kat atas perenggan ni, mesti korang boleh agak). Actually, tabiat yang aku maksudkan, suka beli barang yang ada 'barang percuma'. Contohnya (weh...ade contoh2 la pulak...;p) sabun A lebih mahal dari sabun B tapi sabun A tu ada percuma barang C. Macam dah di programkan dalam kepala otak aku ni, tangan aku dengan automatiknya akan ambik yang A tu masuk dalam troli.
Bukannya aku tak tahu yang kekadang diorang dah campur sekali harga barang C tu dalam tanda harga sabun A tu ha. Maklum aje la, aku dulu kelas aliran PERDAGANGAN (zaman sekarang diorang pakai nama PENGURUSAN PERNIAGAAN). Tau jugak la strategi perniagaan ni walau sikit pun. Hidup-hidup je kena tipu (tapi memang orang tipu orang hidup je kan...;p). Tak kisah la tu, asalkan aku bahagia..... aku jadi syok lak tengok pinggan mangkuk ada cop nama sabun, ubat gigi dan sewaktu dengannya.....

the latest...hehehe

1 ulasan:

  1. akak....kita sama la....saya pon suka beli benda yg ada barang free ni....hohohoho...yg tupperware ungu tu sye pon ada....lalala

    BalasPadam