Ahad, 17 April 2011

birthday 2011

Syukur pada Allah swt sebab masih bagi peluang kat aku terus menikmati hidup tika dan saat ini. Syukur juga sebab masih diberi peluang untuk memperbaiki apa yang kurang. Membetulkan apa yang silap.

Hmm....sudah mencecah angka 36 rupanya aku. Terasa baru semalam, aku masih lagi terkinje-kinje bersama teman2 sekolah di dorm asrama SMDB tu...hehehe. Tua sudahhhh....anak pun dah tiga. Nak tambah lagi?...err, kena pikir 4,5 kali pasal risiko beranak umur dah banyak ni....huhuhu


Kebetulannya, aku dan anak keduaku, Wan Amir, berkongsi hari lahir. Dah tau dah hadiah apa yang dia nak. Kete kontrol la...apa lagi. Itu la yg dia mintak setiap kali hari lahir. Tapi sekarang ni, si adik, Wan Ammar dah besar. Dah pandai berebut. Usahkan mainan, nak tiup lilin pun berebut dengan abang ngan kakak. So, moral of the story....kena la beli 2 set....(aduyai...paham2 ajelah tengah2 bulan lak ni...huhuhu). Tapi takpe demi kegembiraan anak2.


Masa besdei si kakak, 06/04/2011 yg lepas, jenuh gak aku nak mikir nak kasi hadiah ape la kat anak dara aku sorang ni. Teddy bear?...dah penuh kat katil dia. Mainan?...rasanya dengan umur 10 tahun tu, dah tak sesuai nak main mainan lagi. Notebook pun ayah dia dah kasi last year. Kebetulan besdei dia jatuh pada hari bekerja, lagi la tak sempat aku nak sedia apa2. Then, aku terpikir lak yang dia suka menulis & suka simpan duit belanja. Tiba2 je idea datang. Belikan dia sebuah diari & tabung....hehehe. Harap-harap dia tak tulis yang aku suka membebel sepanjang hari dalam diari tu......;p


Dan gambar jubah kat atas ni.......hadiah dari anak dara tunggal aku untuk ibunya (aku la tu). Rasa terharu sebab susah payah dia kumpul duit belanja, nak beli hadiah kat aku. Patutlah dia ada tanya aku pasal apa aku suka pakai baju panjang (jubah). Aku jawab yang aku dah tua, kena la pakai baju gini....hehehe. Dia kata dia kirim ngan kawan beli kat pasaraya. Tah berapa hinggit la budak ni habis duit dia. Dia bagitau kat aku dalam RM20 jer. Aku tak kisah la baju ni baju murah, aku pun tak kisah kain dia takde kualiti......yang penting terlalu mahal kasih sayang anak-anak terhadap aku dan aku bangga ngan kualiti zuriat aku yang ingat pada ibunya. Lagipun, apa la budak umur 10 tahun tahu pasal nilai & kualiti baju...kan.....

"Buat anakanda Wan Nursabrina, terima kasih ibu ucapkan. Ibu akan pakai baju ni nanti tapi ibu kena hantar kedai dulu untuk kecikkan sikit sebab besar sangat.....;-)"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan