Jumaat, 10 Ogos 2012

ammar...

Tahun ni anak aku yang no tiga, si Ammar, baru belajar berpuasa. Dia baru 4 tahun tau. Walaupun dia belum paham apa itu puasa, aku rasa teruja la sangat sebab dia berjaya jugak tahan lapar dan dahaga dalam masa lebih kurang 15jam. Waktu puasa kat Jubail ni, panjang sikit la dari Malaysia. Adakala extra 2,3 jam dari Malaysia. Cuaca pulak, paham-paham aje negara padang pasir ni kan.. melebihi 40'C.
Si Ammar ni, kalau tak puasa pun.. dia bukan makan minum sangat. Setakat minum segelas air, pastu tak makan ngan minum dah, sampai la time orang beriftar. Bukan sebab dia ni jenis tak menurun faktor genetik ibu dia yang suka makan ni (tengok body pun tau..hehehe)  tapi sebab dia takde rodong nak makan sama. Sorang-sorang, mana best.. takleh gado rebut-rebut lauk, kan.....

lagi setengah jam nak beriftar,
muka letih tapi masih bertahan. ..

lagi 10 minit nak beriftar,
siap nangis merayu nak minum air.. siann
Aku tahu yang ada jugak anak orang lain yang boleh berpuasa seawal umur 2,3 tahun tapi mak-mak diorang takdelah terlebih teruja macam aku, nak cite kat semua orang. Meh aku nak highlight kan kat sini. Itu anak orang, bukan anak aku. Aku cerita pasal anak aku wehhh..

yeayyy... berjaya juga,
esok pose lagi ye sayang
... ;)
Sehingga hari yang ke 21 Ramadhan ni, dia dah dapat 13 hari berpuasa. Ok la kan dari abang ngan kakak dia yang start berpuasa bila masuk darjah satu. Abang ngan kayak lak ok la jugak berjaya  berpuasa dari darjah satu. Lebih baik dari ibu dia yang start berpuasa masa tingkatan satu (kantoi sudaa). Itupun sebab dah masuk era WAJIB pasal dah datang bulan....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan