Khamis, 30 Ogos 2012

unta...

Ni la yang orang banyak dok kata tu.... 'sesuatu yang berlaku itu, ada hikmah disebaliknya'... Mujur jugak kami ikut jalan yang bengkang bengkok ditunjuk arah oleh en Garmin hari tu. Betul-betul sampai atas bukit, ada macam taman tema pulak... macam funfair pun ada..... taman tema air pun ada ( tapi korang jangan dok mimpilah pompuan pakai bikini pun ada ek..)  tak sangka gak bumi arab ni banyak buat tempat riadah untuk rakyat dia. Disebabkan kete banyak, nak bawak slow kang kena hon (untuk pengetahuan... orang arab bukan penyabar.. huhuhu) nak berenti tepi jalan pun sempit.. tak dapatlah aku nak menyenep gambar-gambar sekeping dua taman-taman tema kat sekitar tu. 

Tak pasal-pasal anak-anak terliur nak nak si unta yang berhias cantik tu. Sekali round kenalah sr10. Ok la tu. Aku kena jaga baby dalam kete sebab dia baru je lelap mata. Kalau dikejut kang, maunya sepanjang jalan ngamuk sakan. Frust gak, tak dapat nak snap-snap gambar permandangan yang cantik kat situ. Somi aku pemalu la sikit, tak macam aku, lagak sorang pelancong baru datang kat tempat orang.. kamera (actually guna kamera henpon jer..) tak lekang kat tangan.. Ni kalau baby tak tido, kompem ngan aku sekali kat atas itu unta.. siannnn untaaaa...





Takpelah, tak dapat naik atau pegang unta sekalipun... yang pasti pagi raya sebelum tu, aku dah baham rendang untaaa.... hehehehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan