Rabu, 17 Oktober 2012

..aku rindu dia..

Pejam celik pejam celik, dah tiga tahun arwah mak kembali pada penciptanya setelah 3 tahun dia berjuang melawan kanser payudara. Rindu... rindu sangat2. Betul kata orang, bila kita dah kehilangan, baru kita rasa pentingnya seseorang tu dalam hidup kita. Aku betul2 rindu nak makan masakan mak. Rindu dengar suara dia bergurau senda dengan anak2 aku. Rindu dengar bebelan dia. Rindu dengar dia jerit 'GOLLL' bila tengok bola. Rindu saat2 kat dapur dengan dia.. Rindu nak buat kek gula hangus dengan dia.... tapi satu perkara yang aku tak rindu... selalu tak dengar kata dia. Sekarang lah, bila anak2 aku makin bertambah, makin membesar dengan 1001 macam karenah, baru aku sedar betapa berdosanya aku pada arwah. Betapa sabarnya arwah membesarkan aku yang degil dan keras kepala ni.


Ya Allah.. Ya Tuhan Kami..

Kau ampunilah segala dosa2 ibuku selama hayatnya. Kau lapangkan kuburnya. Kau peliharalah pusaranya. Kau lindungilah roh dan jasadnya. Kau letakkanlah dia bersama2 orang2 yang beriman. Kau tempatkanlah dia bersama2 dengan orang2 yang amat Kau kasihi.... Aamiin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan